Oktoobri lõpus alustas Muugal HHLA TK Estonia terminalis tööd Eesti esimene mobiilne sadamakraana, mis töötab kahte jõuallikat – nii elektri- kui diiselmootorit – kasutades. Uus kraana kiirendab puistlasti käitlemist ja tõstab seeläbi terminali efektiivsust.
"Tarnitud Mantsinen 120 DER kraana on tänaseks teenindanud juba kahte puistlasti vedavat alust, laadides kummalegi ca 30 tuhat tonni Eestist eksporditavat vilja ja puidugraanuleid," lausus HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave.
"Lisandunud kraana annab meile ühtlasi võimaluse kõrvuti klientide kiirema teenindamisega vähendada kaubakäitlemise jalajälge meie terminalis, sest uuenduslik tehnoloogia kasutab kraana tööks elektrit, mida juba üle aasta ostame taastuvelektri paketina," lisas Sillave.
Mantsineni Dualpower mootor opereerib kraanat elektri- või diiselmootori jõul. Muugal kasutusele võetud Eesti esimese sellisele tehnoloogiale tugineva kraana kaubakäitlusvõime on 620 tonni puistlasti tunnis.
HHLA TK Estonia kuulub Euroopa juhtivasse logistikakontserni Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), mis opereerib konteinerterminale Hamburgis, Odessas, Triestes ja Muugal, mida täiendavad jätkuühendused ja intermodaalsed logistikakeskused mitmel pool Kesk- ja Ida-Euroopas.