31.03.2023

HHLA TK Estonia Muuga terminal teenindas suurimaid Eestit külastanud ro-ro laevu

Veebruaris ja märtsis külastasid HHLA TK Estonia terminali ajaloo suurimad Muugal sildunud ro-ro laevad, operaatori Finnlinesi laevad Finnsky, Finnbreeze ja Finneco II; viimase puhul on tegu ühtlasi alusega, mis sadamas viibimise ajal ei paiska õhku kasvuhoonegaase.

Kokku külastasid Saksamaalt Travemündest väljunud Finnlinesi alused Muugat seitsmel korral ning Eestis lossiti maha kokku ligi 1400 ühikut veoautot, treilerit, konteinerit ning uusi sõiduautosid. Eestist laaditi laevadele omakorda 730 veokit, treilerit, konteinerit ja uut sõiduautot.

"Veebruarikuus teenindasime Muugal Finnlinesi aluseid viiel ning märtsis lisaks veel kahel korral," kirjeldas HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave. "Kuigi ro-ro laevaühendus Muugalt Vuosaari sadamasse Soomes toimib juba aastaid, olid need laevakülastused meie terminali jaoks märgilise tähendusega – sõsarlaevad Finnsky ja Finnbreeze ning Finneco II on suurimad Muugal sildunud ro-ro laevad."

3. märtsil Muugal sildunud 238 meetri pikkune hübriidlaev Finneco II on üks uusimaid Finnlinesi ro-ro aluseid, millele on rahvusvahelise sertifitseerimisorganisatsiooni RINA poolt omistatud "Green Plus" keskkonnasõbralikkuse sertifikaat. 2022. aasta suvel liinile tulnud alus saab sadamakülastuste ajal tavapäraste diiselmootorite asemel vajaliku energia 5 MWh mahutavusega akudelt, mis võimaldab hoida laeva sadamas viibides selle kasvuhooneheitmed nulltasemel. Akusid laetakse omakorda laeva seilamise ajal, mh kasutades laevatekile enam kui 600 ruutmeetri ulatuses paigaldatud päikesepaneele.

Finneco II autotekil on veokite, sõidukite ja konteinerite mahutamiseks kokku 5800 rajameetrit, aluse kogutonnaaž on 60 515. Samuti Muugat külastanud Finnsky ja Finnbreeze on 217 meetri pikkused ro-ro laevad, mille autotekil on veokite ja sõidukite mahutamiseks kokku 4192 rajameetrit. Mõlema aluse kogutonnaaž on 33 816 GT.