Teisipäeval, 13. septembril, väljus Muugalt esimene merevaigurong Leedu Kaunase multimodaalse terminali suunas, luues sellega raudteekoridori Põhja- ja Lääne-Euroopa vahel läbi Balti riikide. Esmakordselt testitud uus koridor võimaldab tuua kaubad maanteedelt rööbastele ning pakkudes seeläbi ettevõtetele võimalust valida keskkonnasõbralikum ja ohutum viis kaubaveoks Balti riikidest ja Skandinaaviast – peamiselt Soomest – Lääne-Euroopasse ja vastupidi.
Merevaigurongi käivitudes hakkab see sõitma kaks korda nädalas Muuga-Kaunas-Muuga liinil. Merevaigurong veab nii poolhaagiseid kui ka konteinereid ning on ühtlasi Rail Baltica rongiühenduse – Euroopa rööpmelaiusega raudtee, mis ühendab Eestit, Lätit ja Leedut ülejäänud Euroopaga – eelkäia. Olulist rolli uues logistikaahelas täidab sealjuures HHLA Gruppi kuuluv konteiner- ja kaubaterminal HHLA TK Estonia.
"HHLA TK Estonia pakub Merevaigurongi tarbeks kõiki multimodaalse terminali teenuseid, et tagada sujuv üleminek laevalt raudteele ja vastupidi," ütles Eesti suurima kaubaterminali HHLA TK Estonia tegevjuht Riia Sillave. "Tugevdame oma rolli Läänemere liikluse sõlmpunktina, et tulevase Rail Baltica kaubaterminali ja Euroopa laiusel ühenduse jaoks valmis olla."
Merevaigurong on Balti riikide raudtee-ettevõtete koostööprojekt, mida juhib AS Operail. Koostööpartneriteks on AS Eesti Raudtee, Läti LDZ Cargo ja Leedu LTG Cargo, laadimisterminalideks on Eestis Muugal HHLA TK Estonia ja Kaunas Intermodal Terminal Leedus.