HHLA TK Estonia konteineriterminal teenindas 23. juulil esimest rohemetanooli jõul liikuvat konteinerlaeva Eco Maestro. X-Press Feedersi laev sõidab Green Finland X-Press (GFX) liinil, alustades oma teekonda Rotterdamist ja läbib Antwerpeni, Kotka, Helsinki (Vuosaari) ja Muuga sadamaid.
Tegemist on esmakordse sündmusega, kui Eestis sildub metanoolilaev. Eco Maestrot tangitakse rohelise metanooliga ehk taastuvkütusega, mis toodab kuni 65 protsenti vähem kasvuhoonegaase kui tavapärane laevakütus. Rohemetanooli toodetakse reeglina kas biomassist või kokkukogutud CO2 heitest.
“X-Press Feeders alustas tänavu kevadel regulaarliiniga meie konteineriterminali, kohese eesmärgiga oma valmiv metanoolil liikuv laevastik Läänemerele suunata – tegu on esimesega 14-st tellitud metanoolilaevast. Meil on heameel kliendi üle, kel pikk jätkusuutlik tegevuskava olemas," ütles Muuga sadamas opereeriva multifunktsionaalse HHLA TK Estonia terminali juhatuse esimees Riia Sillave.
“Eco Maestro on esimene omasugune laev, mis Eestisse jõuab, aga ei jää kindlasti viimaseks. Rohetehnoloogiate ja kestlike lahenduste areng laevanduses toetab laiemalt Tallinna Sadama eesmärki kliimaneutraalsuse saavutamiseks ning loob uusi ärivõimalusi logistikasektorile. Tänu
Eco Maestro liinile tulekuga tekib Eesti eksportööridele ja importööridele keskkonnasõbralikkuse kõrval ka täiendavat regulaarsust ja mugavusi oma kaupade toimetamisel Euroopasse jaEuroopast,,” ütles Tallinna Sadama kommertsjuht Margus Vihman.
Esimese Muuga konteineriterminalikülastuse puhul tervitas HHLA TK Estonia juhatuse liige Andres Uusoja M/V Eco Maestro kaptenit Hristo N. Hristovit ning omavahel vahetati sümboolseid kingitusi.
Eco Maestro sõidab Malta lipu all ning see kuulub Singapuri firma X-Press Feeders laevastikku.
Fotod: Tallinna Sadam; HHLA TK Estonia