31.05.2022

Eesti suurimad konteinerikraanad alustasid Muugal tööd

HHLA TK Estonia Muuga konteinerterminalis tähistati pidulikult Eesti võimsamate konteinerikraanade töö algust, mis hakkavad teenindama Läänemere suurimaid kaubalaevu ja võimaldavad senist kaubavahetuse mahtu mitmekordistada.

HHLA TK Estonia tõi selle kümnendi suurima investeeringuna Muugale kaks suurt konteinerikraanat, mis teenindavad suurimaid Läänemerel liikuvaid ehk praegustest neli korda enam konteinereid mahutavaid post-Panamax klassi aluseid.

Teisipäeval andsid pidulikul tseremoonial kraanade tööle hoo sisse majandus- ja taristuminister Taavi Aas ning HHLA kontserni juhatuse esimees Angela Titzrath, kes ristivanematena tegid avalikuks ka kraanade nimed „Alfa“ ja „Bravo“. 

„Kriisid jahutavad nii Eesti kui kogu regiooni majandust lähiaastatel märgatavalt. Seda enam peame leidma uusi võimalusi seniste kaubavoogude ümberkorraldamiseks, Eesti kui olulise kaubavärava esiletõstmiseks ning majanduse võimendamiseks laiemalt. Tööle hakanud võimsad konteinerikraanad on vajalik samm nende eesmärkide täitmisel,“ lausus majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

HHLA Grupi juhatuse esimees  Angela Titzrath märkis, et uued ja senisest suuremad konteinerikraanad aitavad HHLA TK Estonial kasutada kogu oma potentsiaali nii olemasolevate kui tulevaste kaubavoogude käitlemisel. "Investeerisime üle viie miljoni euro sellesse, et olla võimelised teenindama tänasest neli korda enam konteinereid mahutavaid laevu. See tähendab, et Muuga on tulevikus sihtkohana globaalsetele laevafirmadele atraktiivsem ja ühtlasi ka efektiivsem sihtsadam. Kaubakäitlemise võimekuse kasv kasvatab omakorda tuntavalt ka Eesti potentsiaali Põhja-Euroopa multimodaalse logistikakeskusena."

Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm ütles pidulikul tseremoonial, et Muuga sadam on ja saab ka tulevikus olema kiire arengu ja nutikate lahendustega kaubavärav. „Lisandunud konteinerite käitlemise võimekus kasvatab kahtlemata Muuga sadama atraktiivsust, kuid peame ka edaspidi vaeva nägema ja investeerima, et tugevdada oma positsiooni kui regiooni kaubavahetuse multimodaalne logistika sõlmpunkt. Seda nii pideva taristu arendamise, digilahenduste kui Rail Baltica trassiga ühenduvuse kaudu,“ märkis Valdo Kalm.

HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave sõnas, et kraanad on tänaseks töövalmis ning operaatorite huvi terminali vastu ka selgelt kasvanud. „Tänaseks on uued konteinerikraanad juba töövalmis ning esimesed suured alused ka edukalt teenindatud, mis on omakorda panustanud ka meie edukasse tänavuse aasta esimesse poolde,“ tõdes HHLA TK Estonia juhatuse esimees.

Eestisse jõudsid  HHLA TK Estonia konteinerikraanad Hamburgi Burchardkai terminalist eelmise aasta juulis ning said Muuga terminalis paigaldatud ja töövalmis selle aasta aprilli lõpuks. Esimese laevana teenindasid nad A.P. Moller - Maersk alust Venta Maersk, mis on 200 meetri pikkune ning mahutas 3600 TEUd konteinereid.

HHLA TK Estonia kuulub Euroopa juhtivasse logistikakontserni Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), mis opereerib konteinerterminale Hamburgis, Odessas, Triestes ja Muugal, mida täiendavad jätkuühendused ja intermodaalsed logistikakeskused mitmel pool Kesk- ja Ida-Euroopas.

HHLA TK Estonia STS-kraanad (ship-to shore):

  • 70-tonnise tõstejõuga ja 50-meetrise tõsteulatusega
  • 73 meetrit kõrged ja võimelised teenindama suurimaid Läänemerel seilavaid konteinerlaevu
  • Asuvad Muuga konteineriterminali 17. kail
  • Jõudsid Eestisse 2021. aasta suvel Saksamaalt Hamburgist
  • Kraanad on ehitatud 2004. aastal